Πρωτοφανής πτώση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Μια πρωτοφανής πτώση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδας, σημειώθηκε τη φετινή χρονιά. Σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως, αυτό οφείλεται στο καινούργιο σύστημα βαθμολόγησης, που δεν υπήρχαν συντελεστές βαρύτητας και όλα τα μαθήματα ήταν ισάξια, αλλά και στην προσθήκη της λογοτεχνίας στην εξέταση του μαθήματος της έκθεσης. Σίγουρα, όμως, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η δυσκολία των θεμάτων, ειδικά κάτω από τις συνθήκες που οι μαθητές αναγκάστηκαν να διανύσουν κατά το δεύτερο μισό της σχολικής χρονιάς. Η ηλεκτρονική διδασκαλία των μαθημάτων ήταν στις πλείστες των περιπτώσεων αναποτελεσματική. Ανάλογη πτώση των αποτελεσμάτων υπήρξε και στα αποτελέσματα των Παγκυπρίων εξετάσεων, καθώς και στην Κύπρο εντοπίστηκαν τα ανάλογα προβλήματα στη σχολική χρονιά.

Όμως, ανεξαιρέτως των διαφορετικών φετινών συνθηκών, η εν λόγω κατάσταση είναι τουλάχιστον ντροπιαστική για τη χώρα μας και αποδεικνύει για άλλη μια φορά την αδιαφορία της πολιτικής μας ηγεσίας για το εκπαιδευτικό μας σύστημα και κατ’ επέκταση την Παιδεία. Είναι ανεπίτρεπτο, το γεγονός ότι Σχολές δημοσίων Πανεπιστημίων αποδέχονται απόφοιτους μαθητές με απαράδεκτα χαμηλούς βαθμούς, που μπορεί να πλησιάζουν ακόμα και το μηδέν. Υποβαθμίζεται με αυτόν τον τρόπο η διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αλλά και το κύρος των ίδιων των Σχολών. Μάλιστα, σε συνέχεια της περσινής ισοστάθμισης των δημοσίων και ιδιωτικών Σχολών, μπορούμε να αντιληφθούμε την προσπάθεια κατάργησης των αξιών της Δημόσιας Παιδείας, καθώς και την προσπάθεια ιδιωτικοποίησής της.

Η Παιδεία αποτελεί σπουδαίο αγαθό, που επιβάλλεται να προσφέρεται δημόσια και χωρίς κόστος σε κάθε νέο, για την παροχή ίσων ευκαιριών. Η υποβάθμιση, όμως, της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, έχει ως αποτέλεσμα και την υποβάθμιση αυτών των ευκαιριών. Αν επενδύσουμε ορθά σε μια ελληνοκεντρική Παιδεία, οι νέοι και οι νέες αυτού του τόπου, θα είναι σε θέση να συμβάλουν περαιτέρω στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας βουλόμενης και με κριτική σκέψη, που δεν θα αναμασά απόψεις απαρχαιωμένες και επιβαλλόμενες από κέντρα λήψης αποφάσεων.

Επομένως, θα βελτιωθεί η κοινωνία του αύριο από τους νέους του σήμερα, εφόσον θα υπάρξει ισχυρότερη κοινωνική συνοχή. Γίνεται, συνεπώς, αντιληπτό ότι εάν δεν βελτιώσουμε τη βάση της Παιδείας μας στο σύνολο της, τα αποτελέσματα των εξετάσεων θα συνεχίσουν να αναδεικνύουν την πτώση του επιπέδου της νεολαίας μας. Η ουσία είναι να επιτύχουμε, έτσι ώστε να ανοικοδομήσουμε μια νεολαία, που θα δείχνει αγάπη για το Έθνος και την κοινωνία μας και θα επιδεικνύει τον ζήλο που απαιτείται για να δουλέψει για τη βελτίωση τους. Ειδάλλως, θα συνεχίσουν να παράγονται άβουλοι νέοι, που δεν θα έχουν καλλιεργημένη την ορθή κριτική σκέψη. Θα συνεχίσουν να παράγονται ανδρείκελα χειραγωγημένα, που θα γίνονται έρμαιο στις ορέξεις των εκάστοτε κομματαρχών, που θα συνεχίσουν να βλέπουν τους νέους ως αριθμούς και τα σχολεία και τα πανεπιστήμια ως φυτώρια ψήφων.

Γραφείο Τύπου
Π.Ε.Ο.Φ Θεσσαλονίκης

Μοιράσου το:

ΣΧΕΤΙΚΑ

Η 1η Οκτωβρίου 1960 καθιερώθηκε ως ημέρα ανακήρυξης της «ανεξαρτησίας» της Κύπρου από τους Βρετανούς.

Τα τρία παλληκάρια, που πάνω από όλα έβαλαν τον πόθο τους για Λευτεριά και Ένωση