Κατά την τελευταία συνεδρία του Συλλόγου της Ε.Φ.Ε.Κ Θεσσαλονίκης, η υποκρισία, η αυταρχικότητα και η δειλία της Προοδευτικής, διαφάνηκαν για ακόμα μια φορά.
Η πρώτη συζήτηση αφορούσε το εξ αναβολής θέμα των Πλαισίων Καταρτισμού, τα οποία και ψηφίστηκαν, με τον Σύλλογο να παραμένει για ακόμα μια χρονιά ακατάρτιστος. Στην τοποθέτηση εκ του αποτελέσματος της Προοδευτικής, υπήρχε η υπόνοια ότι η Π.Ε.Ο.Φ Θεσσαλονίκης δεν αποτελεί δημοκρατική παράταξη για συζήτηση επί των Πλαισίων Καταρτισμού. Όταν οι εκπρόσωποι της Προοδευτικής ρωτήθηκαν σχετικά από εκπροσώπους της Πρωτοπορίας, απάντησαν ότι οι ίδιοι δεν κάλεσαν την Π.Ε.Ο.Φ ή την Πρωτοπορία σε συζήτηση, γιατί δεν υπάρχουν συγκλίσεις μεταξύ των Πλαισίων των δύο παρατάξεων και αυτού της Προοδευτικής, κάτι που διευκρίνισαν στη συνέχεια στην τοποθέτησή τους με υποσημείωση. Ωστόσο, η συγκεκριμένη συζήτηση, την οποία θα επαναφέρουμε στη συνέχεια της παρούσας ανακοίνωσης, επανήλθε μερικές ώρες μετά και διαπιστώθηκε το τι πραγματικά εννοούσαν οι εκπρόσωποι της Προοδευτικής.
Κατά τη συζήτηση επί του θέματος της κατάθεσης στεφάνου εις μνήμην των πεσόντων κατά το πραξικόπημα, η Προοδευτική βρήκε ξανά την ευκαιρία να κατηγορήσει την παράταξή μας, γιατί ταχθήκαμε υπέρ στην πρόταση της Πρωτοπορίας. Είχε μάλιστα το θράσος να επικαλεστεί στην τοποθέτησή της την τελευταία Γενική Συνέλευση, η οποία διεξήχθη ΠΑΡΑΝΟΜΑ μετά την αντικαταστατική απόφαση Πρωτοπορίας και Προοδευτικής όπως η Π.Ε.Ο.Φ παραμείνει εκτός Εφορευτικής Επιτροπής.
Όπως κάθε χρόνο, η Προοδευτική στην τοποθέτηση εκ του αποτελέσματος μετά την ψήφιση των προτάσεων για κατάθεση στεφάνου, αναφέρθηκε στο πραξικόπημα ως αιτία της παράνομης τουρκικής εισβολής και συνεχιζόμενης κατοχής. Τα φερέφωνα του Α.Κ.Ε.Λ, ξεχνούν, ή μάλλον παραγνωρίζουν, το γεγονός ότι μοναδική υπαίτια της εισβολής και της κατοχής είναι η Τουρκία, η οποία χρησιμοποίησε ως αφορμή το πραξικόπημα. Ξεχνούν επίσης να αναφερθούν στην εμπλοκή των ξένων δυνάμεων, που δήθεν καταδικάζουν.
Το Κυπριακό ζήτημα, δεν ξεκινά από τη δεκαετία του ’60, όπως τους συμφέρει να θεωρούν. Όπως αναφέρουμε και στη σχετική τοποθέτησή μας, «Το πραξικόπημα ήταν η αφορμή για την εφαρμογή των τουρκικών σχεδιασμών επί της Κύπρου που βασίζονται στις εκθέσεις του Νιχάτ Ερίμ 1956 για επανάκτηση της Κύπρου από την Τουρκία. Όχι η αιτία. Ωστόσο, δεν μας εκπλήσσει η στάση των κομματικών ανδρείκελων του Α.Κ.Ε.Λ που υποστηρίζουν φανατικά τη Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία ως βάση λύσης του Κυπριακού, που πηγάζει από τις εν λόγω εκθέσεις». Μοναδική τους έγνοια, να επιδεικνύουν ότι αποτελούν τη φωνή της «αντίστασης».
Στο σημείο αυτό, αξίζει να σχολιαστεί και η τοποθέτηση του Αγώνα, που έσπευσε να κατηγορήσει όλες τις παρατάξεις, καθώς δεν στήριξαν την πρότασή του για κατάθεση στεφάνου εκ μέρους της Ε.Φ.Ε.Κ Θεσσαλονίκης στο μνημόσυνο του Δώρου Λοΐζου. Στάση επίδειξης και σε αυτήν την περίπτωση, αφού γνωρίζουν οι ίδιοι οι εκπρόσωποι του Αγώνα ότι η Ε.Φ.Ε.Κ Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να παρευρίσκεται σε τέτοιου είδους μνημόσυνα. Μοναδικός σκοπός τους, να αναφερθούν στη σχετική τοποθέτησή τους στην έννοια της «αντίστασης» και να χαρακτηρίσουν «υμνητές» της Ε.Ο.Κ.Α Β’ όσους τάχθηκαν κατά στην πρόταση. Είναι πραγματικά άξιον απορίας, σε τι και με ποιον τρόπο ακριβώς «αντιστέκονται» οι εκπρόσωποι του Αγώνα, όπως αναγράφεται στην τοποθέτησή τους.
Οφείλουμε να σχολιάσουμε και τη στάση της Προοδευτικής κατά τη συζήτηση σε σχέση με την κατάθεση στεφάνου στο Μνήμα Τάσου Ισαάκ και Σολωμού Σολωμού την ημέρα του μνημοσύνου τους. Η δικαιολογία των εκπροσώπων της για την «αποχή» που τήρησαν κατά την ψήφιση της πρότασης, ήταν ότι «η υποστολή της τουρκικής σημαίας δεν είναι λύση» και «δεν είναι είδος αγώνα». «Συνάδελφοι», είστε η ντροπή της κοινωνίας μας. ΕΚΤΙΘΕΣΤΕ.
Παραθέτουμε απόσπασμα από τη σχετική τοποθέτησή μας :
«οι δήθεν υποστηρικτές κάθε πράξης αντίστασης, ας αφήσουν τις υποδείξεις στην άκρη, όταν οι ίδιοι δεν αναγνωρίζουν τις ηρωικές πράξεις των δύο τελευταίων εθνομαρτύρων του κυπριακού Ελληνισμού, Τάσου Ισαάκ και Σολωμού Σολωμού, αφού με βάση τα λεγόμενά τους, η υποστολή της τουρκικής σημαίας ως πράξη αντίστασης ενάντια στους βάρβαρους κατακτητές, δεν έχει κανένα νόημα. Για ακόμα μια φορά, οι εκπρόσωποι της Προοδευτικής διατηρούν επιλεκτική μνήμη και αναδεικνύουν τα φιλοτουρκικά τους αισθήματα. Αυτή όμως είναι η στάση των μεγαλύτερων απολογητών της τουρκικής εισβολής και κατοχής».
Στη συνέχεια, διαφάνηκε και η απροθυμία των εκπροσώπων της Προοδευτικής για εύρεση συγκλίσεων σε Δελτία Τύπου που κατατέθηκαν από Π.Ε.Ο.Φ, Προοδευτική και Αναγέννηση, σε σχέση με τα πρόσφατα περιστατικά επιθέσεων στην Κύπρο, στο Οδόφραγμα της οδού Λήδρας, στη Λεμεσό και στην Αγία Νάπα. Ενώ υπήρχαν συγκλίσεις, η Προοδευτική αρνείτο την οποιαδήποτε τροποποίηση στο δικό της Δελτίο Τύπου και την κατάθεση κοινού Δελτίου Τύπου από τις τρεις παρατάξεις. Τελικά, κατατέθηκε κοινό Δελτίο Τύπου από Π.Ε.Ο.Φ και Αναγέννηση, το οποίο στήριξαν και οι υπόλοιπες παρατάξεις (Πρωτοπορία και Αγώνας), όμως η αυταρχικότητα της Προοδευτικής, την οδήγησε στο να κατηγορήσει εκ νέου την παράταξή μας σε τοποθέτησή της, ότι δήθεν αρνούμαστε να προβάλουμε «τα βίαια περιστατικά με την πραγματική τους υπόσταση».
Στην ίδια τοποθέτηση, υπήρχε ξανά η υπόνοια ότι η Π.Ε.Ο.Φ δεν αποτελεί δημοκρατική παράταξη. Όταν τους ζητήθηκαν εξηγήσεις για να διευκρινίσουν τα λεγόμενά τους, και ενώ οι εκπρόσωποι της παράταξής μας βρίσκονταν εκτός του χώρου της συνεδρίας για συγγραφή της τοποθέτησής μας, απάντησαν ότι η Π.Ε.Ο.Φ δεν είναι δημοκρατική παράταξη. Το ίδιο ακριβώς υπονοούσαν και στην πρώτη τοποθέτησή τους επί των Πλαισίων Καταρτισμού, όπως οι ίδιοι ανέφεραν τελικά, αλλά η δειλία τους δεν τους επέτρεπε να το παραδεχτούν ενώπιόν μας, σε καμία από τις δύο περιπτώσεις.
Παραθέτουμε τη σχετική τοποθέτησή μας:
«Η “δημοκρατική” Προοδευτική Θεσσαλονίκης μας έχει συνηθίσει στο να απαιτεί σε κάθε κατάθεση ΔΤ να περνά η δική της πρόταση, χωρίς υποχωρήσεις και με ηλίθιες και ανυπόστατες τοποθετήσεις. Παραθέτουμε την ξεκάθαρη πρόταση στο κοινό ΔΤ που κατατέθηκε από ΠΕΟΦ και Αναγέννηση που καταδικάζει τέτοιου είδους περιστατικά:
“Με αφορμή αυτά τα θλιβερά περιστατικά, η Ε.Φ.Ε.Κ Θεσσαλονίκης καταδικάζει την ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΟΡΦΗ ΒΙΑΣ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΚΙ ΑΝ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ και στέλνουν το μήνυμα ότι ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΜΟΡΦΗΣ ΒΙΑ δεν μπορεί να γίνεται από κανέναν ανεκτή”.
Η πρόταση δεν καλύπτει την Προοδευτική, γιατί θέλει να ανάγει κάθε ζήτημα στο πλαίσιο της μικροπρεπούς ιδεολογίας της. Έτσι λειτουργούν όσοι συστρατεύονται στα παιδομαζώματα των κομματικών νεολαίων.
Στην τοποθέτησή τους, δεν γίνεται αναφορά της Π.Ε.Ο.Φ μεταξύ των δημοκρατικών παρατάξεων, γιατί κατά τα λεγόμενά τους, όταν τους ζητήσαμε εξηγήσεις, δεν είμαστε δημοκρατική παράταξη.
Η “δημοκρατική” Προοδευτική ήταν αυτή που με την ηλίθια πρόφαση των Εκλογών του 2017, συνεργάστηκε με άλλες παρατάξεις ΕΝ ΑΓΝΟΙΑ της Π.Ε.Ο.Φ για τις πολυπόθητες Καταστατικές Αλλαγές.
Η “δημοκρατική” Προοδευτική ήταν αυτή που φέτος, κατά τη διάρκεια της Β’ ΓΣ 2022-2023, συνέβαλε στο να μείνουμε εκτός Εφ. Επιτροπής, παραβιάζοντας πολλαπλά άρθρα του Καταστατικού της Ε.Φ.Ε.Κ.Θ, ενώ στη συνέχεια μας παρακαλούσε να τη στηρίξουμε σε συνεδρία της παράνομης Εφ. Επιτροπής.
Η “δημοκρατική” Προοδευτική στηρίζει φανατικά μια λύση που επιβάλλεται από το ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ τουρκικό καθεστώς και ξένες δυνάμεις που δήθεν καταδικάζει, παραβιάζοντας τις 4 βασικές ελευθερίες, τη βασική δημοκρατική αρχή “ένας άνθρωπος-μία ψήφος” και αμέτρητες άλλες δημοκρατικές αρχές. Παράλληλα, αποδέχεται τον φυλετικό και θρησκευτικό διαχωρισμό του κυπριακού πληθυσμού, κάτι που καθιστά τη Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία, ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ.
Κατά τ’ άλλα, καταδικάζει τον ρατσισμό και τον φασισμό.
Τελικά, τι είναι ρατσισμός, τι είναι φασισμός, τι είναι Δημοκρατία και τι εκπροσωπείτε;
Η υποκρισία σας δεν έχει όρια».
Αυτοί είναι οι «δημοκράτες» φοιτητές της Προοδευτικής. Αυτοί είναι οι φοιτητές της «αντίστασης».