Στο νησί της ασυδοσίας και της διαφθοράς. Στο νησί της αισχροκερδείας και της ανύπαρκτης πολιτικής βούλησης. Σε αυτό το νησί το παραδεισένιο και παράλληλα εφιαλτικό χιλιάδες συμπολίτες μας ζούνε κάτω από τα όρια της φτώχιας. Σε αυτό το νησί του «φάτε να φάμε» εκδόθηκαν τα νέα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα, που θα τεθούν σε ισχύ από 1/1/2019.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών τα νέα τέλη αυξάνονται ανάλογα με την ηλικία και τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο. Όσον αφορά την ηλικία, αυτοκίνητα ηλικίας 4 έως 5 ετών βενζινοκίνητα θα επιβαρύνονται με 250 ευρώ, ενώ πετρελαιοκίνητα με 500 ευρώ. Αυτοκίνητα από 5 έως 8 χρονών θα επιβαρύνονται με 500 ευρώ βενζινοκίνητα και 1.000 ευρώ πετρελαιοκίνητα. Από 8 έως 10 χρονών θα επιβαρύνονται με 750 ευρώ τα βενζινοκίνητα και 1.500 ευρώ τα πετρελαιοκίνητα. Και τα αυτοκίνητα πάνω από 10 χρονών, που τα προμηθεύονται κατά κόρον οι νέοι γιατί είναι μειωμένη η τιμή τους, θα επιβαρύνονται με 1.000 ευρώ τα βενζινοκίνητα και 2.000 τα πετρελαιοκίνητα.
Σχετικά με τους ρύπους, αυτοκίνητα με μέρος μάζας μικρότερο ή ίσο των 120 gr/km θα επιβαρύνονται με 0,50 σεντ ανά γραμμάριο, δηλαδή το ανώτατο ποσό θα αγγίζει τα 60 ευρώ. Αυτοκίνητα με μέρος μάζας μεταξύ 121 gr/km μέχρι 150 gr/km θα επιβαρύνονται με 3 ευρώ ανά γραμμάριο, δηλαδή το ανώτατο ποσό θα αγγίζει τα 450 ευρώ. Αυτοκίνητα με μέρος μάζας μεταξύ 151gr/km μέχρι 180gr/km η επιβάρυνση θα φτάνει τα 6 ευρώ ανά γραμμάριο και το ανώτατο ποσό τα 1.080 ευρώ. Αυτοκίνητα με μέρος μάζας μεγαλύτερο των 180gr/km επιβαρύνονται με 12 ευρώ ανά γραμμάριο. Το ανώτατο ποσό θα φτάνει μέχρι και τα 1.500 ευρώ. Αυτά τα μέτρα θα ισχύσουν για αυτοκίνητα που θα εγγραφούν από 1/1/2019.
Δηλαδή το μεγαλύτερο ποσό που μπορεί να πληρώνει κάποιος σε τέλη κυκλοφορίας θα φτάνει το υπέρογκο ποσό των 3500 ευρώ. Υποτίθεται ότι αυτό θα αντισταθμίζεται κάπως με την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης για εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων, πράγμα το οποίο δεν δημιουργεί κάποια σημαντική διευκόλυνση για τους πολίτες, καθώς τα τέλη κυκλοφορίας θα καλούνται να τα πληρώνουν κάθε χρόνο.
Στην Κύπρο, όπου το 25,2% του πληθυσμού βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού, με το ετήσιο εισόδημα αυτών των ανθρώπων να μην ξεπερνά τις 9 χιλιάδες ευρώ, τα χίλια και τα 2 χιλιάδες ευρώ που θα κληθεί να δίνει ο καθένας τους για τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας φαίνονται αδύνατο να καλυφθούν. Αυτοί οι άνθρωποι που βρίσκονται κοντά ή κάτω από το όριο της φτώχειας είναι αδύνατον να μπορούν να παίρνουν κάθε 5 χρόνια καινούριο αυτοκίνητο, ούτως ώστε να γλυτώνουν τα υπέρογκα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Ακόμα και για το ετήσιο εισόδημα ενός μέσου νοικοκυριού, που υπερβαίνει για πολύ λίγο τις 30 χιλιάδες ευρώ και πιθανότατα έχει δύο αυτοκίνητα, τα συγκεκριμένα ποσά φαίνονται απίστευτα μεγάλα και θα τους πλήξει σοβαρά η νέα αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας.
Η αφορμή που χρησιμοποιήθηκε για την επιβολή των αυξημένων τελών κυκλοφορίας, δηλαδή η περιβαλλοντική πολιτική της κυβέρνησης, είναι τουλάχιστον ανεπαρκής. Στην ουσία, οι μόνοι που επωφελούνται από τη συγκεκριμένη κατάσταση είναι οι μεγαλοεισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που θα πλουτίζουν από την ανάγκη του κόσμου να αγοράζει καινούρια αυτοκίνητα για να μην πληρώνει απίστευτα μεγάλα ποσά για τέλη κυκλοφορίας και γι’ αυτό μειώθηκε και ο φόρος για εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων.
Και παρατηρούμε ότι στην άλλη πλευρά της Ευρώπης, στη Γαλλία, τα «Κίτρινα Γιλέκα» κέρδισαν τη μάχη με την κυβέρνηση Μακρόν για μείωση της τιμής των καυσίμων. Η δυναμική των δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων, που φόρεσαν τα κίτρινα γιλέκα τους και βγήκαν στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν για τη μείωση της ποιότητας ζωής για χάρη της αισχροκερδείας δεν πέρασε απαρατήρητη και ο ίδιος ο Εμμανουέλ Μακρόν ανακοίνωσε την ακύρωση της επιβολής του νέου νόμου με τη δήλωση «Έπρεπε να ήμασταν κουφοί για να μην ακούσουμε την οργή των Γάλλων».
Η νίκη των «Κίτρινων Γιλέκων», μιας ακομμάτιστης ομάδας απαρτισμένης από πολίτες, που δεν αποδέχτηκε να την καπηλευτεί καμιά κομματική οργάνωση και κανένας συνδικαλιστικός οργανισμός, ήταν μια νίκη για την ανθρωπότητα. Η «μεταμοντέρνα» κυβέρνηση Μακρόν εκλέχθηκε από το Γαλλικό λαό ως «αντισυστημική» όμως έχει αποδειχθεί ακριβώς το αντίθετο. Μέσα σε 12 μήνες αυξήθηκε το κόστους του πετρελαίου κίνησης 23% και ο κ. Μακρόν διαμήνυσε ότι θα αυξηθεί κι άλλο. Οι Γάλλοι, όμως, όταν είδαν ότι η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο, βγήκαν στο δρόμο, αντιστάθηκαν και στο τέλος νίκησαν! Στο νησί της απάθειας και της παθητικότητας αντιθέτως, όταν αυξάνονται οι τιμές των καυσίμων η αντίδραση είναι να περάσουμε τα οδοφράγματα και να βάλουμε βενζίνη από τα κατεχόμενα που είναι πιο φτηνή, ενισχύοντας παράλληλα τον κατακτητή μας.
Η νέα αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας ευνοεί μόνο τον ιδιωτικό τομέα, που θα εισάγει κατά ριπάς νέα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Αυτό το γεγονός αναδεικνύει την χρόνια προτίμηση της κυβέρνησης στις ιδιωτικές εταιρείες και στις ιδιωτικοποιήσεις, αφού μέσα σε λιγότερο από 6 χρόνια διακυβέρνησης Αναστασιάδη έκλεισαν πάρα πολλές κρατικές εταιρείες. Επίσης, έχουν περιοριστεί οι λειτουργίες πολλών δημοσίων φορέων με σκοπό την δημιουργία αντίστοιχων ιδιωτικών. Τα παραδείγματα ποικίλουν σε τομείς όπως η Υγεία, η Παιδεία, οι Κυπριακές Αερογραμμές κτλ
Εμείς, ως νέοι με ιδεολογικά κίνητρα, συμμεριζόμαστε την ανησυχία των πολιτών για την νέα αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Το κόστος διαβίωσης στην Κύπρο έχει αυξηθεί επικίνδυνα τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα κατά την διάρκεια της διακυβέρνησης Αναστασιάδη και περαιτέρω αυξήσεις έρχονται εις βάρος των πολιτών. Αν όντως κοπτόταν η κυβέρνηση για το περιβάλλον, υπάρχουν δεκάδες άλλοι τρόποι να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, αντί να εφαρμόσουν ένα μέτρο που θα μειώσει την ποιότητα ζωής των πολιτών και θα επιβάλει ένα επιπλέον βάρος στο ήδη βεβαρημένο κόστος διαβίωσης του Έλληνα Κύπριου πολίτη.
Γραφείο Τύπου
Π.Ε.Ο.Φ. Θεσσαλονίκης